O Klatovských školkách
Název mateřské
školy |
Mateřská
škola Klatovy, Studentská 601, příspěvková organizace |
Zařazení do
školského rejstříku |
1. 1. 2003 |
IČ |
60610476 |
Datová
schránka |
e65ksv7 |
Zřizovatel |
Město
Klatovy, náměstí Míru 62 |
Ředitelka
školy |
Mgr Jitka
Luňáková |
Číslo účtu |
0824149369/0800 |
Email |
info@klatovskeskolky.cz |
Telefon |
376 347 790,
376 347 793 |
Mobil |
775 580 941,
776 230 202 |
Obecná charakteristika školy
Mateřská škola Klatovy, Studentská 601, příspěvková organizace, vznikla 1. ledna 2003 spojením deseti mateřských škol v Klatovech do jednoho právního subjektu. Jejím zřizovatelem je Město Klatovy. Mateřská škola byla ustanovena zřizovací listinou, která vymezuje postavení, práva a povinnosti organizace. V současné době má MŠ Klatovy devět odloučených pracovišť:
MŠ Studentská 601
MŠ Národních mučedníků 192
MŠ Koldinova 445
MŠ Podhůrecká 542
MŠ Máchova 668
MŠ U Pošty 682
MŠ Karafiátová 830
MŠ Luby 246
MŠ Kal 3
Základní právní předpisy:
- Zákon 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
- Vyhláška o předškolním vzdělávání č.14/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů
- Vyhláška MŠMT č.15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy, ve znění pozdějších předpisů.
- Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Vize školy: Mateřská škola jako pestrobarevný svět,
přátelské místo pro život a vzdělávání......
To pro nás znamená
·
chceme být školou vstřícnou,
přátelskou, vytvářející dobré klima pro děti, rodiče i zaměstnance
·
chceme být školou otevřenou vůči
všem kulturám, myšlenkám, filozofiím a přístupům, s rovnými příležitostmi
pro všechny děti
·
chceme být školou nabízející
širokou škálu různých vzdělávacích programů, metod a forem práce podporujících
hru, dětské objevování a kreativitu
·
chceme být školou partnerskou,
spolupracující, navazující otevřené a konstruktivní vztahy s rodiči i s
dalšími subjekty
·
chceme být škola, která umožňuje
jednotlivým odloučeným pracovištím vlastní integritu, pojetí a rukopis ve
prospěch dětí
· z principu RVP
PV – záměrů a cílů, podmínek pro předškolní vzdělávání, rizik a očekávaných
klíčových kompetencí
· z kritérií
hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání (dokument Kvalitní škola)
· z principu
partnerství a participace: spolupráce s rodiči, rodinami dětí, mateřskými
školami v rámci subjektu i mimo subjekt, spolupráce se zřizovatelem a
společností (společenskými, školskými, kulturními i sportovními organizacemi)
· z principu
odbornosti – kvalifikovaný tým pedagog, otevřená spolupráce s odborníky,
prostor pro další odborné vzdělávání zaměstnanců
· z principů
morálního profilu pedagoga předškolního vzdělávání (etický kodex)
· z principu
otevřenosti – v souvislosti s přijímáním dětí všech národností, kultur i
dětí se speciálními potřebami, v souvislosti s různými přístupy,
filozofiemi, trendy a metodami, v souvislosti s otevřenou, upřímnou,
partnerskou komunikací na všech úrovních
· z principu
angažovanosti: v souvislosti s angažovaným, aktivním a tvořivým přístupem pedagogů
k naplňování vize školy, jejích záměrů a cílů v každodenní praxi
· z principu
individualizace: v souvislosti s individuálním přístupem
k jednotlivým dětem a s individuálním přístupem k zaměstnancům
školy.
Zajišťovat kvalitní a úspěšné vzdělávání předškolních dětí se srovnatelnou úrovní ve všech našich mateřských školách, garantované státním vzdělávacím programem konkretizovaném v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání a tím kvalifikovaně doplňovat rodinnou výchovu.
Koncepce a rámec školy
·
škola má jasně stanovenou vizi a reálnou strategii svého rozvoje
která je založena na několika hlavních principech
·
školní vzdělávací programy (dále ŠVP) pracovišť vychází
z vize školy a jsou v souladu s RVP PV
·
pedagogové s ŠVP aktivně pracují při plánování a
vyhodnocování své pedagogické práce
·
škola spolupracuje se zřizovatelem i rodiči a dalšími partnery, má
cíleně zaměřený program spolupráce
·
škola má nastavena pevná vnitřní pravidla a předpisy zahrnující
všechny aktéry vzdělávání (děti, rodiče, zaměstnance)
·
škola podporuje zapojení pedagogů do národních i mezinárodních
projektů
·
škola je bezpečným místem, je zajištěn systém úrazové prevence i
psychického bezpečí, zdravý životní styl
Pedagogické vedení školy
·
vedení školy aktivně řídí, monitoruje a vyhodnocuje pedagogické
procesy, má vytvořený promyšlený systém evaluace
·
vedení školy posiluje pozitivní klima – pečuje o vztahy mezi
pedagogy, dětmi a rodiči a o vzájemnou spolupráci mezi pracovišti
·
vedení školy poskytuje zaměstnancům zpětnou vazbu k jejich
práci, plánuje spolu s pedagogy profesní rozvoj
·
vedení školy má svůj plán manažerského a pedagogického rozvoje,
který má efektivní dopad na kvalitu řízení školy
·
vedení školy vyhodnocuje stav materiálních podmínek pro vzdělávání
a jejich zkvalitňování
Kvalita pedagogického sboru
·
pedagogové vykonávají svoji práci profesionálně a jsou odborně
zdatní
·
pedagogové jednají s kolegy, dětmi, rodiči s respektem,
spolupráce funguje na základě partnerství
·
pedagogové mezi sebou spolupracují, předávají si poznatky,
využívají formy vzájemných hospitací
·
pedagogové jsou aktivní ke svému profesnímu rozvoji, pravidelně se
účastní kurzů a seminářů k doplnění svého vzdělání a odborných dovedností
·
zajímají se o nové trendy a poznatky
Vzdělávání
·
kvalitní vzdělávání směřující k dobrým výsledkům dětí (v
souladu s očekávanými výstupy podle RVP PV)
·
promyšlené
systematické vzdělávání směřuje k naplňování vědomostních, dovednostních a
postojových cílů
·
je využívána široká nabídka výchovně-vzdělávacích strategií
·
pedagogové sledují
a vyhodnocují úspěšnost dětí v průběhu a ukončení vzdělávání, s výsledky
hodnocení cíleně pracují
·
vedou děti k sebehodnocení a vzájemnému hodnocení
Vzdělávací výsledky
·
škola má nastavený systém soustavného získávání informací o
vzdělávacích výsledcích dětí a dokáže přijímat efektivní opatření k jejich
zlepšení
·
škola vyhodnocuje úspěšnost dětí v průběhu a na konci
vzdělávání na všech úrovních pedagogického procesu, s výsledky hodnocení
pracují pedagogové i vedení MŠ
Podpora dětí při vzdělávání (rovné příležitosti)
·
škola respektuje rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na
jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství,
rodinné zázemí
·
škola má vlastní strategii práce s dětmi s potřebou
podpůrných opatření, poskytuje specifickou podporu všem dětem, které ji
potřebují
·
škola identifikuje individuální potřeby dětí při vzdělávání,
eviduje výsledky a pokroky dětí, spolupracuje s odbornými pracovišti
·
·