Co ještě nabízíme
Pěvecký soubor Klubíčko
Záměry:
- rozvíjet hudební nadání dětí a jejich zájem o hudbu
- získávat zájem o hudební obory v ZUŠ, pokračovat v pěvecké činnosti na ZŠ
- reprezentovat mateřskou školu na veřejnosti
Určeno pro děti s pěveckými schopnostmi a zájmem o zpěv a hudbu.
Děti se scházejí jeden den v týdnu na třídě Ježečků od 9. 45 – 10. 15 hodin.
Výtvarníček
Záměry:
- rozvíjet výtvarné nadání dětí (kresbu, malbu, grafiku, …)
- rozvíjet fantazii, tvořivé schopnosti, individualitu a přirozenost výtvarného projevu
- získávat zájemce o výtvarný obor v ZUŠ
- reprezentovat mateřskou školu na výtvarných výstavách a soutěžích
Určeno pro děti předškoláky a střední věkové skupiny, které mají zájem o výtvarné činnosti a jsou tvořivé. Děti se scházejí 1x za 14 dní ve třídě Ježečků a ve třídě Medvídků v odpoledních hodinách.
Tvoření pro radost
Záměry:
- rozvíjet u dětí manuální dovednosti při práci s hlínou
- podporovat tvůrčí činnost, trpělivost a radost z tvoření
- rozvíjet jemnou motoriku, představivost, fantazii a estetické cítění
Díky keramické peci v prostorách mateřské školy máme možnost pracovat s keramickou hlínou kdykoliv během roku a výrobky na místě vypálit. Rovněž pracujeme s různými glazurami apod. Práce s keramickou hlínou se účastní všechny děti.
Předškolák
Záměr:
- ve spolupráci s rodinou rozvíjet veškeré oblasti tak, aby dítě úspěšně zvládlo vstup do základní školy
Program bude probíhat průběžně v režii jednotlivých tříd a to 3 – 5 x týdně v rámci řízených činností, nebo prostřednictvím individuální či skupinové práce během dne.
Matýsek
Záměr:
- hravou a zábavnou formu podporovat u dětí schopnost kritického myšlení, analyzovat různé problémové situace a hledat nová řešení ať již samostatně nebo v týmu
- podporovat radost z poznávání, sociální a intelektuální schopnosti, rozšiřovat a prohlubovat znalosti
Odpolední aktivita určená dětem předškolákům na základě využití metodiky Hejného.
Scházíme se 1x za 14 dní v 1. třídě Zajíčků.
Záměr:
- vytvářet u dětí kvalitní základy společenských postojů, pravidel a návyků, podporovat pozitivní vztah k místu, kde žijí
- vést děti k ochraně přírody, zdravému životnímu stylu a prevenci sociálně patologických jevů
- vytvářet povědomí o tom, že člověk je součástí přírody a sám svým chováním a jednáním může mnohé věci ovlivnit
Celoroční program, který je součástí výchovně vzdělávací práce na třídách.